فالوپلاستی و متودیوپلاستی چیست ؟

تصویر نماد مرد و زن

فالوپلاستی

در فالوپلاستی از پیوند بافت پوست مثل پوست ساعد ، ران ، شکم و پشت برای طویل کردن آلت تناسلی جدید به ۱0 تا ۲0 سانتی متر استفاده می شود. هرکدام از این مناطق مزایا و معایبی دارند ، در این مورد با جراح خود مشورت نمایید. مجرای ادراری هم با استفاده از بافت دهنده از محل های مشابه طویل می شود . در جراحی های بعدی ایمپلنت آلت تناسلی انجام می شود که توانایی حفظ نعوظ کاملِ مناسب برای رابطه جنسی را فراهم کند.

متویدیوپلاستی

روشی برای ساخت آلت تناسلی مردانه است ، فرد قبل از انجام این عمل ، هورمون دریافت می کند تا کلیتوریس بزرگ شده و برای این هدف آماده شود . با بزرگ شدن کلیتوریس و حرکت به جلو تا حدودی شبیه به آلت مردانه می شود و جراحان با استفاده از تکنیک های جراحی و بریدن پوست اقدام به تبدیل آن به آلت تناسلی مردانه می کنند . همچنین در متودیوپلاستی کامل می توانید طول مجرای ادراری را افزایش دهید. در این روش از بافت گونه یا واژن برای اتصال مجرای ادراری به آلت تناسلی جدید استفاده می شود. همچنین پزشک میتواند از روش سنتورین استفاده کند که در آن رباط های زیر لبۀ بزرگ لابیا برای محکم کردن آلت تناسلی جدید جابه جا می شود ، براساس هدفی که دارید ممکن است برداشتن واژن در این زمان انجام شود.

تصویر آلت تناسلی دارای پروتز نیمه منعطف

پروتز نیمه منعطف متودیوپلاستی

پس از انجام جراحی متودیوپلاستی و پس از شکل گیری آلت مردانه ، تعبیه پروتز جهت ایجاد نعوظ بسیار موثر خواهد بود ، پروتز متودیوپلاستی به صورت یک جفت سیلندر می باشد که متریال به کار رفته در آن فلز نقره و یا نیتینول به همراه سیلیکون پزشکی است و قسمت فلزی آن قابلیت خم و صاف شدن دارد تا فلپ بیمار را به حالت نعوظ یا حالت عادی در آورد ، طول این سیلندر ها ۱۲ سانتی متر می باشد که میتوان آن را متناسب با اندازه ی فلپ بیمار کوتاه کرد. نهایتا پس از مشخص کردن اندازه ی مناسب برای هر فرد این پروتز داخل فلپ بیمار تعبیه میشود . الزم به ذکر است که این پروتز از بیرون دیده نمیشود و حالتی طبیعی دارد و بیمار میتواند با دست آلت را خم یا صاف کند

تصویر پروتز متوئیدیوپلاستی

پروتزهای فالوپلاستی

هماهنطور که پیش تر گفتیم جراحی فالوپلاستی با ایجاد یک فلپ از پوست قسمتی ازبدن ساخته میشود . مسئله ای که در این خصوص وجود دارد عدم امکان ایجاد نعوظ درفلپ است که این عمل با تعبیه پروتز در فلپ امکان پذیر است.
پروتزهای فالوپلاستی به دو دسته تقسیم میشوند :

پروتز مالیبل ( قابل خم شدن / قابل انعطاف )
تصویر پروتز مالیبل فالوپالستی
در این نوع از پروتز ، آلت دارای نعوظ دائمی خواهد بود و کارگذاری پروتز در بدن ساده تر و استفاده از آن آسان است همچنین قیمت آن کمتر است.
پروتز هیدرولیک ( قابل تورم / قابل باد شدن )
تصویر پروتز هیدرولیک فالوپالستی
در این نوع از پروتز ، فلپ دارای نعوظ دائم نخواهد بود کارگذاری پروتز در بدن نسبتا سخت تر است ، نعوظ طبیعی و خوشایندتری ایجاد می کند و انعطاف پذیری بهتری دارد.

پروتز مالیبل فالوپلاستی ZSI100FTM

به طور کلی این پروتز از یک سیلندر تشکیل شده که در داخل فلپ قرار می گیرند ، انعطاف پذیر است و قابلیت خم و راست شدن را دارد . بنابراین فلپ همیشه و به طور مداوم در حالت نعوظ باقی می ماند ولی شخص می تواند با دست خود آلت تناسلی را به راحتی خم کرده و در زمان نزدیکی( مقاربت ) آن را راست نماید

تصویر آلت تناسلی با پروتز مالیبل

در خصوص پروتزهای فالوپلاستی ، مهم است که این پروتز به قسمتی از بدن فیکس شود تا از حرکت آن در فلپ جلوگیری گردد ، لذا پروتزهای ZSI این امکان را با در نظرگرفتن ناحیه ای در قسمت بالایی پروتز که به استخوان شرمگاهی فرد متصل شده و مانع از جابه جایی آن در فلپ میگردد ، فراهم آورده است. این پروتز با پروتزهای معمول مورد استفاده در آقایان دچار اختلال نعوظ فرق داشته ومختص به افراد تراجنسی ( ترنس سکچوال ) ساخته شده است.

جهت آشنایی با پروتز مالیبل فالوپلاستی ZSI100FTM میتوانید از صفحه ی مرتبط با محصول بازدید فرمایید

تصویر پروتز فالوپلاستی
تصویر پروتز متصل به استخوات لگن

پروتز هیدرولیک فالوپلاستی ZSI475FTM

شامل سه قسمت است :

  • یک سیلندر که داخل فلپ قرار داده میشود
  • یک مخزن حاوی مایع که در داخل شکم قرار گرفته میشود
  • یک پمپ که برای کنترل نعوظ در کیسه ی بیضه قرار میگیرد

فشردن پمپ موجب انتقال مایع از درون مخزن به سیلندرها و موجب ایجاد نعوظی طبیعی میگردد . با داشتن پروتز هیدرولیک فالوپلاستی زفیر FTM 475 ZSI ، فلپ در هنگام نعوظ سفت و محکم می شود و نعوظ شما تا زمانی که تمایل دارید ادامه پیدا میکند ، درحالت استراحت به صورت شل قرار خواهد داشت و پروتز کاملا پنهان است.

تصویر تشریح شده پروتز آلت فالوپلاستی
به ترتیب از سمت راست : مخزن پروتز ، کلاهک آلت ، سیلندر پروتز
پمپ پروتز ، قسمت متصل شونده سیلندر

نحوه کار با پروتز هیدرولیک فالوپلاستی زفیر ZSI100FTM

برای رسیدن به نعوظ کافی است دکمه ی پمپ که در کیسه ی بیضه قرار گرفت است را فشار دهید تا سیلندر مایع از مخزن وارد سیلندر شده و آن را پر نماید سپس هر زمانکه تصمیم دارید از حالت نعوظ به حالت طبیعی برگردید کافیست دکمه دریچه ی تخلیه را که در قسمت باالایی پمپ قرار دارد فشار دهید ، بنابراین مایع از سیلندر ها تخلیه شده و به مخزن بر می گردد و فلپ دوباره به حالت آویخته درمی آید.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که در اسکنرهای MRI و فرودگاه غیر قابل
تشخیص و تداخل باشد

راهنمای عملکرد پروتز

زفیر سرجیکال ایمپلنت

شرکتی سوئیسی است که تنها تولید کننده اروپایی اسفنکتر ادراری مصنوعی و ایمپلنت های آلت تناسلی مردانه می باشد.دستگاه های نوآورانه ، با کیفیت و عملکرد بالای آن در درمان مشکلات ناشی از بی اختیاری ادراری آقایان ، ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ در مردان و نیز روش های تغییر هویت جنسی آن در بسیاری از نقاط دنیا استفاده می شوند. ZSI اولین تولید کننده و مبتکر پروتزهای فالوپالستی ، واژینوپالستی و متوئیدیوپالستی در دنیا می باشد.

تصویر آزمایشگاه زفیر

روبینا پرسیا فارمد ( نماینده رسمی و انحصاری ZSI سویس در ایران )

ماموریت ما این است که زندگی را برای افرادی که نیازهای درمانی با شرایط پزشکی بسیار شخصی و خصوصی دارند ، آسان تر کنیم . ما به جامعه پزشکی خود بهترین روش های درمانی ممکن را برای بیمارانشان ارائه می دهیم و بنابراین به بهبود پایدار کیفیت زندگی آنها کمک می کنیم . ما متخصص در امور ارولوژی و زنان هستیم و منحصراً در ارائه محصولات و جهیزات پزشکی بسیار موثرر و نوآورانه متمرکز هستیم.

منابع

www.zsimplants.ch
Transitioning Process(plannedparenthood.org)
Gender Dysphoria and Transsexualism(msdmanuals.com)
Transition Roadmap | Transgender Care (ucsf.edu)
Transgender Care(ucsf.edu)
Phalloplasty(healthline.com)
Metoidioplasty vs. Phalloplasty (verywellmind.com)

2 thoughts on “فالوپلاستی و متودیوپلاستی چیست ؟

  1. علی says:

    سلام وقت بخیر بسیار ممنونم از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید لطفا قیمت محصول مالیبل را اعلام میکنید

    • urology says:

      سلام و وقت شما هم بخیر، جهت آگاهی از قیمت و یا مشاوره رایگان مجموعه لطفا یک پیام برای واتساپ به شماره 02144025207 بدهید.
      کارشناسان در خدمت شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *