درمان ناتوانی جنسی در آقایان

تصویر زوج خوشحال

مقدمه

در این راهنما اطلاعات مفیدی برای آگاهی شما نسبت به ناتوانی جنسی در آقایان ارائه شده است و با مطالعه ی آن می توانید با داشتن اطلاعات بیشتر و با کمک پزشکتان یک راه درمانی مناسب را انتخاب کرده ، اعتماد به نفس خود را برگردانید و از زندگی جنسی ایدآل لذت ببرید.

مشاوره ی رایگان

در هر زمان که نیاز به راهنمایی ، آموزش و حمایت برای درمان ناتوانی جنسی داشته باشید ما در کنار شما هستیم . اینکه شما درک بهتری از مشکلتان و انتخاب راه حلی مناسب برای آن داشته باشید هدف کارشناسان علمی ما می باشد . شما می توانید مشاوره را به صورت حضوری و یا تلفنی دریافت کنید، پاسخ تمام سوالات خود در مورد ناتوانی جنسی را بگیرید . در مورد پروتز آلت و انواع آن اطلاعات کامل کسب کنید.از این که پروتز آلت روش درمان مناسبی برای شماست اطمینان حاصل کنید ، آموزش های بعد از عمل جهت استفاده از پروتز را دریافت کنید و به مراکز درمانی مرتبط با اعمال جراحی پروتز معرفی شوید.

تصویر زوج میانسال

چگونه با ناتوانی جنسی همسر خود برخورد کنیم ؟

  • عدم سرزنش خود و یا شریک جنسی :
    اغلب همسران نمی دانند که این مسئله منشایی پزشکی دارد و قابل درمان است ، از این رو برخی از همسران،
    خود را سرزنش می کنند و خود را عامل ناتوانی جنسی می دانند و فکر می کنند که جذابیتی نزد همسر خود ندارند.
  • اقدام به درمان :
    زمانی که مردی با اختلال نعوظ مواجه است ، ابتدا همسر او باید بداند که ناتوانی جنسی ناشی از یک اختلال پزشکی است و باید برای درمان این اختلال همسر خود را به مراجعه به پزشک و شروع درمان تشویق کند . به عنوان شریک مردی که دارای ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ است ابتدا نقش خود را در اطمینان از اینکه رابطه جنسی شما باقی میماند ، موفق و رضایت بخش است حفظ کنید . رفتار تخریبی با همسر خود نداشته باشد زیرا با سرزنش کردن او در اعتماد به نفس و بهبودی او تاثیری منفی خواهید گذاشت ؛ باید بدانید که احساس گناه ، سرزنش ، عدم اعتماد به نفس ، اضطراب و عدم گفتگو ، مشکلات رایج بسیاری از زوجین است. اینکه تنها وانمود کنید که امید وجود دارد و این مشکل خود به خود از بین میرود صحیح نیست . بنابراین هنگامی که متوجه شدید که یک مشکل وجود دارد ، اقدام بعدی این است که به پزشک متخصص مراجعه کنید ، تا جای ممکن روشهای درمانی در دسترس را یاد بگیرید ، سپس درباره انواع درمان هایی که فکر میکنید بهتر هستند مشورت کنید . خواندن این راهنما به شما کمک خواهد کرد که در مورد ناتوانی جنسی ، درمان های مختلف در دسترس ، علل آن و مسائل مربوطه مقدار زیادی اطلاعات به دست بیاورید . به یاد داشته باشید که همه داروها و درمان های ناتوانی جنسی برای همه کارساز نخواهند بود ، بنابراین باید با مشورت با پزشک بتوانید یکی از آن ها را پیدا کنید که برای شما مفید است اگر در ابتدا موفق نشدید، دلسرد نشوید. نتایج رضایت بخش به زودی بدست خواهد آمد.

ناتوانی جنسی چیست ؟

به طور ساده عدم توانایی در ایجاد نعوظ و حفظ آن برای انجام یک مقاربت موفق را ناتوانی جنسی گویند . مؤسسه ملی سلامت اختلال نعوظ را عدم توانایی در رسیدن یا نگهداشتن نعوظ کافی برای رضایتمندی از عملکرد جنسی می داند . میلیونها زوج در دنیا از مشکل ناتوانی جنسی رنج می برند ، این اختلال اغلب تاثیر عمیقی بر روابط زناشویی ، کیفیت زندگی و اعتماد به نفس کلی شخص می گذارد . ناتوانی جنسی در مردان شامل کاهش میل جنسی ، انزال زودرس یا دیررس، اختلال نعوظ ، شلی آلت ، ناهنجاری های فیزیکی و آناتومیکی آلت تناسلی می باشد . اختلال نعوظ یکی از موارد قابل درمان و شایع در بین مردان است که با افزایش سن نیز شیوع این بیماری افزایش می یابد.

نعوظ چیست؟

نعوظ طبیعی آلت به دنبال هماهنگی پیچیده ای که بین اعصاب ، عروق و غرایز جنسی شخص صورت می گیرد اتفاق می افتد . این هماهنگی باعث انباشته شدن خون به داخل آلت و به دنبال آن شکل گرفتن نعوظ است . در طول مدت نعوظ رگ ها ( دریچه های وریدی ) بسته بوده و با وجود خون داخل آلت نعوظ تداوم می یابد . پس از انزال رگ ها ( دریچه های وریدی ) باز شده و با خروج خون از آلت تناسلی نعوظ خاتمه یافته و آلت تناسلی به حالت اولیه بر میگردد.لازم به ذکر است که افراد معمولا به طور طبیعی هنگام خواب و در صبحگاه دچار نعوظ می شوند. ( نعوظ صبحگاهی ) به شکل ساده می توان گفت ، رسیدن به نعوظ طبیعی یک پروسه است که در آن  انگیزه های روحی و روانی، هورمون های جنسی مردانه ، یک سیستم عصبی کار آمد و بافت عروقی سالم در آلت تناسلی در آن دخالت دارند.

نماد جنسیت مرد

اختلال نعوظ یعنی چی؟

   اختلال نعوظ و یا ( Erectile Dysfunction ) یک ناتوانی مداوم در رسیدن و حفظ نعوظ کافی برای داشتن عملکرد جنسی رضایت بخش است. به زبان ساده تر می توان گفت که اختلال نعوظ گونه‌ای ناکارآمدی و ناتوانی جنسی در مردان است که در آن آلت تناسلی مرد قادر نیست به وضعیت نعوظ برسد و یا به طور کافی در آن حالت باقی بماند ؛ بنابراین فرد نمی‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی در آمیزش جنسی داشته باشد.

دلایل اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ می تواند منشا گرفته از عضو و یا منشا گرفته از روان باشد . در واقع ممکن است که دلیل جسمی یا روانی و یا ترکیبی از هر دو داشته باشد . علل روحی روانی اختلال نعوظ عبارتند از افسردگی ، اضطراب شدید ، اضطراب در برقراری رابطه جنسی ، مشکلات در روابط با همسر و سایر اضطراب های کاری و غیر خانوادگی است ، علل فیزیولوژیک اختلال نعوظ شامل فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، دیابت ، پارکینگسون ، MS ، ناهنجاری های لگنی ، تصلب شرائین ، بیماری پیرونی و غیره . مصرف مواد مخدر ، سیگار ، الکل ، مصرف برخی داروها نیز باعث اختلال در نعوظ و یا تشدید آن می شوند. عمل جراحی مانند عمل های ترمیمی و برداشتن غده پروستات ، اختلالات هورمونی ، کم کاری غدد جنسی و بالا و پایین آمدن هورمون ها ، همچنین آسیب به نخاع، مغز و آسیب به اعصاب داخل لگن از جمله عوامل تاثیر گذار بروی توانایی جنسی مردان می باشند.

از کجا بفهمیم که اختلال نعوظ داریم؟

اگر نعوظ شما به هر علتی برای برقراری رابطه جنسی مناسب نباشد برای بررسی این موضوع و حصول اطمینان از ناتوانی جنسی باید به پزشک مراجعه کنید تا با بررسی شرایط جسمی و روحی شما تشخیص دهد و به شما بگوید که این عارضه را دارید یا خیر و راه حل مناسب آن برای شما چه می تواند باشد.

چگونه ناتوانی جنسی را درمان کنیم؟

روش های مختلف درمانی برای ناتوانی جنسی وجود دارد که معمولا به ترتیب طی می شوند . درمان اختلال عملکرد نعوظ نیازمند به یک بررسی همه جانبه بوده و علل اولیه و مشکلات ثانویه به این اختلال باید رسیدگی شوند . بنابراین پزشک با توجه به شرایط بیمار تصمیم می گیرد که کدام روش برای بیمار می تواند مناسب باشد و یا از کدام روش شروع کند.

  • مصرف داروها و استفاده از دستگاههای وکیوم.
  • داروهای تزریقی، شیاف های داخل پیشابراهی ، پمادها و کرمها و یا جراحی عروق.
  • توصیه هایی برای تغییر شیوه زندگی می تواند شامل مواردی مثل کاهش چربی و کلسترول در رژیم غذایی ، قطع مصرف الکل، تنباکو و سوء مصرف مواد ، وزن کم کردن و یا تمرینات ورزشی منظم و کاهش استرس باشد. همچنین درمان مشکلات جسمی مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی-عروقی که می توانند حائز اهمیت باشند.
تصویر قرص ویاگرا برای درمان ناتوانی جنسی
تصویر پمپ وکیوم آلت

اما بعضی از مردان به دلایلی مثل شرایط پزشکی ، شیوه ی زندگی ، تجربه و ترجیح شخصی روش های بالا را موثر و مناسب نمی دانند. برای مثال ویاگرا که یک داروی خوراکی است عوارضی مانند سوء هاضمه، سردرد ، فشار ، عصبانیت ، درد عضله و ورم غشای مخاط بینی را به همراه دارد ؛ همچنین استفاده از وکیوم ، نعوظی مصنوعی ایجاد می کند و اغلب هم خوشایند نیست و حتی در صورت عدم استفاده ی صحیح فرد می تواند باعث ایجاد آسیب هایی مانند خون مردگی ، ناتوانی در انزاال و یا بروز بیماری خطرناکی مانند پیرونی ( انحراف آلت تناسلی همراه با درد ) شود.

پروتز آلت

پروتز می تواند نعوظ و استحکام مطلوب را برای مردان به صورت مادام العمر فراهم کند و در تمام دنیا به هزاران نفر برای از بین بردن ناتوانی جنسی کمک کرده است ، پروتز آلت توسط پزشک برای مردان با اختلال نعوظ تجویز و به طور کامل در داخل بدن قرار می گیرد . این عمل معمولا کمتر از یک ساعت به طول می انجامد و 4 الی 6 هفته بعد از جراحی خواهید توانست با شریک جنسی خود نزدیکی داشته باشید. اکثر مردان و شرکای آنها با پروتز آلت بسیار خوشحال هستند.

به طور کلی دو نوع پروتز آلت وجود دارد:
  • پروتز مالیبل ( قابل خم شدن / قابل انعطاف )
  • پروتز هیدرولیک (قابل تورم / قابل باد شدن)

هر دو نوع پروتزهای آلت باعث می شوند که مردان دچار اختلال نعوظ ( ناتوانی جنسی ) بتوانند نعوظی رضایتبخش داشته باشند و لذت داشتن یک رابطه ی جنسی موفق را دوباره تجربه کنند.

شرکت زفیر ( Zephyr Surgical Implants ) سوئیس، مبتکر و سازنده اولین و تنها پروتزهای آلت فالوپلاستی برای افراد ترانس سکچوال در دنیا می باشد.

تصویر پروتز آلت مالیبل
پروتز مالیبل (قابل خم شدن / قابل انعطاف)
تصویر پروتز آلت هیدرولیک ZSI
پروتز هیدرولیک (قابل تورم / قابل باد شدن)

انواع پروتزهای آلت:

پروتزهای آلت تناسلی گزینه های دائمی برای درمان اختلال نعوظ است. هر دو به صورت کامل در داخل بدن قرار می گیرند و برای یک استفاده ی آسان طراحی شده اند ،مسائل مختلفی از جمله وضعیت پزشکی شما ، شیوه زندگی ، ترجیح شخصی و هزینه ها در انتخاب نوع پروتز برای شما مؤثر خواهد بود ؛ هنگام انتخاب نوع پروتز بهتر است اولویت ، ترجیح شخصی و شرایط پزشکی خود را در نظر بگیرید چرا که هر دو نوع پروتز دارای ویژگی های خاص خود می باشند که قطعا مشورت و توصیه پزشکتان می توانید کمک شایاتی به شما در جهت انتخاب نوع پروتز بکند. 

پروتز هیدرولیک ZSI 475

تصویرپروتز آلت هیدرولیک
در این نوع از پروتز ، آلت دارای نعوظ دائم نخواهد بود

پروتز مالیبل ZSI 100

تصویرپروتز آلت مالیبل
در این نوع از پروتز ، آلت دارای نعوظ دائمی خواهد بود.
پروتز آلت مالیبل ( قابل خم شدن / قابل انعطاف ) ZSI100

این پروتز از 2 سیلندر استوانه ای شکل ساخته شده است که در داخل آلت قرار می گیرند ، انعطاف پذیر است و قابلیت خم و راست شدن را دارد . بنابراین آلت تناسلی همیشه و به طور مداوم در حالت نعوظ باقی می ماند ولی شخص می تواند با دست خود آلت تناسلی را براحتی خم کرده و در زمان نزدیکی ( مقاربت ) آن را راست نماید.

چرا پروتز آلت مالیبل ZSI 100 پروتز ایده آل است؟
  • شکل پذیری و انعطاف عالی دارد و به راحتی در لباس قرار می گیرد
تصویرپروتز آلت مالیبل
تصویرپروتز آلت مالیبل
تصویرپروتز آلت مالیبل
تصویرپروتز آلت مالیبل
  • دو سیلندر ZSI 100 ، استحکام و مقاومت عالی را ایجاد می کند این قابلیت در زمان استراحت راحت و در زمان نعوظ موثر است.
نحوه عملکرد پروتز آلت مالیبل
نحوه عملکرد پروتز آلت مالیبل
  • ZSI 100 دارای یک قسمت انعطاف پذیر است که بیشترین راحتی را برای آلت در هنگام استراحت فراهم می کند.
نحوه عملکرد پروتز آلت مالیبل
نحوه عملکرد پروتز آلت مالیبل

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر از پروتز آلت ZSI 100 میتوانید از صفحه ی این محصول بازدید فرمایید

پروتز هیدرولیک ( قابل تورم / قابل باد شدن ) ZSI 475

شامل سه قسمت است:

  • یک مخزن که در شکم قرار داده می شوند
  • یک جفت سیلندر که در داخل آلت تناسلی کار گذاشته می شود
  • یک پمپ که برای کنترل نعوظ در داخل کیسه ی بیضه قرار می گیرد.

با داشتن پروتز آلت زفیر 475 ، آلت در هنگام نعوظ سفت و محکم می شود . نعوظ شما تا زمانی که تمایل دارید ادامه پیدا میکند آلت در حالت استراحت به صورت شل قرار خواهد داشت و پروتز کاملا پنهان است و با فشردن پمپ موجب انتقال مایع از درون مخزن به سیلندرها و موجب ایجاد نعوظی طبیعی میگردد.

تصویر پروتز آلت هیدرولیک ZSI
نحوه کار با پروتز آلت زفیر 475 :

چگونه به نعوظ برسیم؟

رسیدن به نعوظ با پروتز آلت زفیر 475 بسیار ساده است و با انتقال مایع از مخزن به داخل سیلندر ها ایجاد می شود. تنها کافی است پمپی که در کیسه بیضه وجود دارد را با انگشت فشار دهید.

تصویر پمپ پروتز آلت هیدرولیک

چگونه بعد از نعوظ به حالت استراحت برگردیم؟

هر زمان که تصمیم دارید از حالت نعوظ به حالت استراحت برگردید کافیست دکمه دریچه ی تخلیه را که در قسمت بالایی پمپ قرار دارد فشار دهید ، بنابراین مایع از سیلندر ها تخلیه شده و به مخزن بر می گردد و آلت دوباره به حالت آویخته درمی آید . در هنگام فشار دادن دریچه ی تخلیه ، آلت را با دست گرفته و فشار دهید.

تصویرپروتز آلت هیدرولیک
تصویرپروتز آلت هیدرولیک در حال غیر فعالسازی
تصویرپروتز آلت هیدرولیک در حال فعالسازی
تصویرپروتز آلت هیدرولیک 1
چرا پروتز آلت هیدرولیک ZSI 475 یک پروتز ایده آل است؟
  • شما می تواند با داشتن پروتز ZSI 475 به راحتی سفر کنید.
  • همچنین با این پروتز در اسکنرهای پزشکی نظیر MRI  ایمن خواهید بود.
    ( اما حتما پزشک یا تکنسین MRI  خود را قبل از انجام این آزمایش از داشتن پروتز آلت تناسلی خود آگاه سازید. )
  • سیلندرها از 3 لایه تشکیل شده اند و بسیار مقاوم می باشند.
  • همچنین پزشک می تواند با توجه به شرایط بومی، خود نوع آنتی بیوتیک را انتخاب نماید.
  • روکش خاص این پروتز باعث افزایش جذب آنتی بیوتیک شده و احتمال عفونت را بسیار کاهش می دهد.
  • سیستم اتصال تکی، کیفیت مواد ساخت و خصوصیات خاص در پروتز هیدرولیک ZSI 475 همگی موجب شده است که ریسک خرابی این دستگاه بسیار کم باشد.
  • این دستگاه شامل گارانتی تعویض رایگان در صورت خرابی می باشد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر از پروتز آلت ZSI 475 میتوانید از صفحه ی این محصول بازدید فرمایید

پرسش های متداول
  • با داشتن پروتز هم می توانم به اوج لذت جنسی (ارگاسم) برسم؟

بله پروتز آلت مشکل نعوظ شما را برطرف می کند و اگر قبلا به ارگاسم می رسیدید همچنان هم می توانید به ارگاسم برسید.در واقع به نعوظ رسیدن و به ارگاسم رسیدن دو مسئله متفاوت هستند.

  • مدت زمان بهبودی بعد از عمل جراحی چه مدت است؟

اکثر مردان در یک روز از جراحی به خانه باز می گردند و در عرض یک هفته به فعالیت های عادی خود می پردازند. به طور معمول، حدود چهار الی شش هفته پس از جراحی، می توانید مقاربت داشته باشید. مدت زمان بهبودی و بازیابی برای هر فردی متفاوت می باشد.

  • آیا با گذاشتن پروتز از طول آلت کم می شود؟

پروتز کاملاً مناسب با آناتومی و اندازه ی آلت شما برایتان انتخاب و کار گذاشته می شود.معمولا با کاشت پروتز هیچ کاهش یا افزایشی در طول آلت اتفاق نخواهد افتاد.

  • آیا کسی متوجه می شود که من پروتز آلت دارم؟

پروتز کاملا در داخل آلت قرار می گیرد و پنهان است. در حقیقت کسی پروتز را نمی تواند ببیند.

  • یا پروتز آلت تناسلی مردانه قابل مشاهده است؟

پروتز آلت تناسلی شما از خارج قابل مشاهده نخواهد بود و هیچ کس نمی داند تا زمانی که خود تصمیم به افشای این اطلاعات نداشته باشید.

  • آیا پروتز نیاز به تعویض و عمل جراحی مجدد دارد؟

بصورت طبیعی و در صورتی که مسئله ی خاصی بوجود نیاید، خیر، نیاز به تعویض و عمل جراحی مجدد پیدا نخواهد کرد و مادام العمر خواهد بود. 

  • آیا بعد از عمل پروتز می توانم به فعالیت های روزانه و تفریحی خود بپردازم؟

بله. بعد از کاشت پروتز افراد می توانند به زندگی عادی برگردند و مانند قبل به تفریحات و فعالیت روزانه خود ادامه دهند می توانند اسب سواری، اسکی، غواصی و سایر ورزش ها را انجام دهند. در واقع پروتز آلت مانعی برای فعالیت هایی که تابحال داشته اند نیست

  • آیا روند نعوظ با داشتن پروتز آلت دردناک است؟

به سادگی می تواند به صورت دستی برای مقاربت بالا برود و به صورت دستی در هنگام استراحت خم شود.این فرایند نباید دردناک باشد. اگر درد دارید، با دکتر خود تماس بگیرید.

  • آیا می توانم با پروتز آلت، بچه دار شوم؟

از آنجایی که جایگذاری پروتز آلت با توانایی شما برای انزال تداخل ندارد، انتظار نمی رود که بر توانایی شما برای پدر شدن و فرزند دار شدن تاثیر بگذارد.

  • آیا استفاده از پروتز آلت تناسلی راحت است؟ چطور احساس میشود؟

پروتزهای آلت تناسلی شرکت ( Zephyr Surgical Implant که به ZSI نیز شناخته می شود ) طوری طراحی شده اند تا احساسی طبیعی، پنهان و راحت را ایجاد کنند. تجربه شما ممکن است بسته به نوع پروتز آلت تناسلی که برای کاشت انتخاب کرده اید متفاوت باشد مثلا پروتز هیدرولیک {قابل تورم / قابل باد شدن} ZSI 475  و یا پروتز مالیبل {قابل خم شدن / قابل انعطاف} ZSI 100 ).

ملاحظات

وضعیت پزشکی هر شخص منحصر به فرد است . همواره با هر روش پزشکی ، عوارضی ممکن است رخ دهد . با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای مربوطه صحبت کنید . کاشت پروتز آلت نیاز به عمل جراحی دارد و خطرات ناشی شامل عفونت ، سوء عملکرد و درد می باشد. این احتمالات هرچند کم وجود دارد . قبل از ترخیص هر نوع مسئله ی احتمالی را به پزشک خود اطلاع دهید ؛ برای انجام فعالیت جنسی باید یک دوره بهبودی کوتاه مدت بین 4 تا 6 هفته طی شود.

زفیر سرجیکال ایمپلنت

ZSI تنها تولیدکننده ی اروپایی ( سوئیس ) اسفنکترهای ادرار مصنوعی و ایمپلنت های آلت تناسلی مردانه است ، به عنوان راه حل هایی برای مشکلات بی اختیاری ادراری آقایان، ناتوانی جنسی ( اختلال نعوظ ) و روش های تغییر هویت جنسی ( پروتز فالوپلاستی ) و دستگاه های نوآورانه ، با کیفیت و عملکرد بالای ZSI برای درمان در بسیاری از نقاط دنیا استفاده می شوند.

تصویر آزمایشگاه زفیر
منابع

https://www.niddk.nih.gov
https://www.auanet.org/guidelines
http://www.diabetes.org
1Feldman HA, Goldstein I, Hatzichristou DG, et al. Impotence and its medical and psychosocial results of the Massachusetts Male Aging Study. J Urol. 1994 Jan;151(1):54-61.
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/erectiledysfunction.html. Accessed May 2015 •Steven k. Wilson, Pearls perils and pitfalls of prosthetic urology. •impotence Encyclopædia Britannica. Retrieved on 24 July 2014.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *